Tilbage til nyheder

PRESSEMEDDELELSE 7. FEB

08-02-2024 11:45:44

Nye billige billettyper er landet i Midtjyllands Lufthavn

Midtjyllands Lufthavn udvider nu målgruppen til både de unge og de ældre samt alle dem midtimellem, der blot ønsker en hurtig tur til hovedstaden til en attraktiv pris.

AIS Airlines har nu fløjet ruten fra Karup til København nogle måneder, og der har som forventet været god opbakning til de tidlige morgenflyvninger særligt fra erhvervskunder. Nu skal kundegruppen udvides, og derfor vil der på nogle afgange udbydes billigere billetter målrettet studerende, pensionister samt private kunder, der ønsker en nem og hurtig tur til hovedstaden.

- Med billigere billetter på nogle afgange, vil det betyde, at private kunder også kan være med, siger Ulrik Wilbek, borgmester i Viborg Kommune og formand for Midtjylland Lufthavn.

De nye billetter kommer til at koste 500-600 kroner. Der bliver ikke mange billetter, men det er et skridt på vejen. - Det er klart, at behovet for at flyve bliver mindre, jo dyrere billetterne bliver. Det er en god aftale, vi har fået lavet, mener Ulrik Wilbek, der glæder sig over de nye billettyper, der vil give bedre belægning og nye kundegrupper.

Det hollandske selskab AIS Airlines ser også et stort perspektiv i det nye tiltag, og understreger at det hele tiden har været hensigten at skabe en prisstruktur, der tilgodeser flere kundegrupper.

- Da vi startede med at flyve fra Karup, lovede vi at gøre det endnu mere attraktivt at flyve med os for passagererne, lige så snart det var muligt.  Vi er meget optaget af at levere endnu bedre service sammen med Midtjyllands Lufthavn og gøre vores flyvninger med AIS Airlines tilgængelige og overkommelige for alle, udtaler Nicole Scheffer, Chief Commercial Officer fra AIS Airlines

Flyveturen fra Karup til København varer under en time og der er 3 daglige afgange tur/retur.

Fakta om billetterne:

Senior

Fra 65 år. Billetterne er til salg i hele programmet på udvalgte afgange og i begrænset antal.

Pris 499

Student/ung

Fra 12-17 år, samt fuldtidsstuderende.

Pris 499

“Early Bird”

Billetterne sættes til salg den 1 hver måned kl. 12:00, med afrejse den efterfølgende måned.

(Dvs. den 1. februar kl. 12:00 sættes billetterne til salg for marts måned.)